marți, 3 iulie 2012

O zi pe Transfagarasan





 
















   Transfagarasanul este un traseu ce trebuie bifat. Noi am optat pentru varianta Bucureşti – Piteşti – Curtea de Argeş – Arefu - Vidraru - Scartisoara.  Transfagarasanul a fost construit intre anii 1970 - 1974 in timpul lui Nicolae Ceausescu, care a vrut sa asigure un drum strategic peste munti si a fost inaugurat in 20 septembrie 1974. Acesta trece peste 830 podete si 27 viaducte.
   Punctul cel mai inalt se gaseste la Lacul Balea 2042 m unde se afla si tunelul de 800 m pe sub creasta Caprei ce face legatura intre cei doi versanti. 
   Portiunea cu o priveliste spectaculoasa este cea cuprinsa intre Balea Cascada si Lacul Balea. 
Acesta, este cel mai inalt traseu montan si o atractie turistica importanta pe timpul verii, a fost deschis oficial sambata. 
   Mi s-a parut un traseu inveselitor si pitoresc dar in acelasi timp mi-a ridicat si adrenalina.
Serpentinele si virajele nesfarsite contribuie la construirea imaginii de plimbare palpitanta pe aceasta sosea, prin "teritoriul lui Dracula". 
Dupa ce am iesit de pe Transfagarasan, ne-am continuat drumul prin Brasov - Intorsura Buzaului - Barajul de la Siriu - Buzau - Bucuresti.

In cazul in care va aflati la Brasov si mergeti spre Buzau, incercati sa faceti un popas si la barajul Siriului. Locul este superb si merita vazut. O sa va placa zona, cu siguranta. 
La barajul de la Siriu se ajunge destul de usor. Acesta este la aproximativ 80 km de Brasov spre Buzau. Barajul de la Siriu este realizat din anrocamente – al doilea din lume dupa cel din Retezat, construit fara a fi folosit cimentul. Are o inaltime de 155 m, o capacitate de 150 milioane metri cubi de apa si o lungime de 14 km.

2 comentarii:

  1. Foarte reusite fotografiile. Bravo! Ca un parere - cred ca ar trebui sa micsorezi putin andreioprea.ro, sa fie mai discret :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc de apreciere, George! Am sa tin cont de parerea ta.

    RăspundețiȘtergere